HVR 60.4

- För barn från 8-12 år

-Förarlängd upp till 160cm

- Sitshöjd 770 mm

- Effekt 8kW (ca 11hk)

- Hastighet max. 65 km/h

- Effekt och hastighet justerbar via smartphone app

- Upp till 2 timmars körning (vid hård körning med snabb förare minskar körtiden)

- Laddningstid 1 timme med snabbladdare (tillval)

- Laddningstid 3 timmar med standard laddaren

Introduktion

HVR 60.4 är en elektrisk motocross för de lite större barnen.

Precis som med 50.4 är den elektriska drivlinan och batteriet crossens stora fördel, vilket gör crossen lättskött samt lätt anpassningsbar efter förarens färdighet.

Du behöver ingen erfarenhet av att skruva motorcyklar sen tidigare då alla justeringar sköts i den lätthanterliga smartphone-appen.

Max effekt är 8kW (ca 11hk) och maxhastigheten är 65km/h. Dessa toppvärden är steglöst justerbara via smartphone-appen och är därmed helt anpassningsbara för den unga förarens färdighet, eller efter aktuella banförhållanden. Dessutom är motorbromsen (regenerering i batteriet) och gasreglagets respons justerbart.

Det är möjligt att ställa in topphastigheten till minst 6 km/h, samt gasreglagets respons och motorns effekt till en perfekt nivå för riktiga nybörjare på bara några sekunder.

Batteri

Litiumjonbatteriet i HVR 60.4 är speciellt utvecklat för denna högpresterande motorcykel. Det är tillverkat av 84 celler i 18650-format, med den senaste cellkemin. Nominell spänning är 50,4 volt och på grund av kapaciteten 18 Ah har batteriet 907 Wh, vilket är den överlägset största kapaciteten i den här klassen och ger en möjlig körtid på upp till 2 timmar.

Batterikropparna är skyddade av ett intelligent batterihanteringssystem (BMS) som också är speciellt konstruerat för detta ändamål. BMS övervakar konstant alla batteriparametrar (spänning, ström, temperatur, etc.), och den inkluderade effektelektroniken och cellbalanseringen säkerställer bästa prestanda och hållbarhet.

Det fixerade installerade batterihöljet är en hybridkonstruktion av plast med integrerade sidokåpor i aluminium för kylning.

Sidokåpans värmekonduktivitet är mycket hög för att hålla battericellerna i sitt perfekta värmefönster även under de hårdaste åken.

Elmotor

Motorn i HVR 60.4 är en borstlös elmotor med innovativ vätskekylning. Kraften överförs direkt utan koppling eller växellåda via en kedja till bakhjulet. Motoreffekten styrs mycket exakt enligt den aktuella gaspositionen och de valda inställningarna i smartphone-appen.


Ram

Ramen är en svetsad stålrörskonstruktion utrustad med en robust upsidedown framgaffel och en hydraulisk stötdämpare bak.

Hydrauliska skivbromsar fram och bak garanterar bästa bromsförmåga.

På styret hittar du främre bromsreglaget, gasreglaget och nödstoppet som stänger av crossen om föraren skulle tappa greppet om styret. Detta förhindrar även olyckor med ofrivilliga gaspådrag vid manövrering av crossen i depå och liknande. Är inte nödstoppet anslutet reagerar inte gashandtaget. Den bakre bromsen manövreras med en fotpedal precis som på en vanlig cross, men som tillval kan man välja broms på styret även för bakbromsen. Detta är möjligt då crossen saknar koppling och växellåda.

Precis som på andra crossar i 65cc-klassen är hjulens storlek 14" fram och 12" bak.

Körfärdig vikt är 55 kg.

Laddare

Med den medföljande 230 V laddaren är batteriet fulladdat på 3 timmar. Laddning startar automatiskt genom att ansluta laddkontakten till motorcykeln och laddningen stoppas automatiskt när batteriet är fullt. Aktuell laddningsstatus visas på motorcykelns statuslampor och även på smartphone-appen. Av säkerhetsskäl hindras körning under laddning.

Som tillval finns en snabbladdare som kan ladda batteriet på 1 timme.

Smartphone-App

Android appen är ansluten till cykeln via en bluetooth modul. Lösenordsskyddet säkerställer att endast ägaren har tillgång till cykeln.

Den steglösa justeringen av hastighet, kraft, regenerativ bromsning och gasrespons finns även som 3 förprogrammerade steg. Dessa steg kan sen justeras i valfri ordning och kan sparas som en egen mapp.

Övervakningsfunktionen visar viktiga data som laddningstillstånd, batterispänning, batteriström, batteritemperatur, elmotor och ECU. Av säkerhetsskäl är det bara möjligt att justera parametrarna på cykeln när nödstoppet inte är anslutet och en omstart krävs för att aktivera den nya inställningen.

© Copyright HVR-BIKES.SE