HVR 50.4

- För barn upp till ca 10 år

- Sitshöjd ca 685mm

- Styrets höjd ca 890mm

- Effekt 8kW (ca 11hk)

- Hastighet max. 70 km/h

-Hjul fram 12" / bak 10"

-37mm fullt justerbar USD framgaffel med 205mm slaglängd

-Bakre stötdämpare med 230mm slaglängd, justerbar i förspänning, dämpning och retur

-CNC fräst sving i aluminium

-Vikt ca 44kg

-Frambroms med tvåkolvsok och 195mm bromsskiva

-Bakbroms med 170mm bromsskiva

- Effekt och hastighet justerbar via smartphone app

- Upp till 2 timmars körning (vid hård körning med snabb förare minskar körtiden)

- Laddningstid ca 1 timme med snabbladdare (tillval)

- Laddningstid 3 timmar med standard laddaren

Introduktion

HVR 50.4 är för de allra snabbaste förarna i 50cc klassen.

Uppgraderad i både främre och bakre dämpning jämfört med den vanliga 50.4,med fullt justerbar dämpning och längre sving i CNC fräst aluminium med två olika infästningspunkter för den bakre stötdämparen. Allt för att kunna anpassa crossen perfekt efter förarens önskemål.

Allt för att vara längst upp på pallen efter racet!

Max effekt är 8kW (ca 11hk) och maxhastigheten är ca70km/h. Dessa toppvärden är steglöst justerbara via smartphone-appen och är därmed helt anpassningsbara för den unga förarens färdighet, eller efter aktuella banförhållanden. Dessutom är motorbromsen (regenerering i batteriet) och gasreglagets respons justerbart.

Alla fjädringskomponenter från 50.4 Pro kan också eftermonteras på den vanliga 50.4.

Batteri

Litiumjonbatteriet i HVR 50.4 Pro är tillverkat av 84 celler i 18650-format, med den senaste cellkemin. Nominell spänning är 50,4 volt och på grund av kapaciteten 18 Ah har batteriet 907 Wh, vilket är den överlägset största kapaciteten i den här klassen.

Batterikropparna är skyddade av ett intelligent batterihanteringssystem (BMS) som också är speciellt konstruerat för detta ändamål. BMS övervakar konstant alla batteriparametrar (spänning, ström, temperatur, etc.), och den inkluderade effektelektroniken och cellbalanseringen säkerställer bästa prestanda och hållbarhet.

Det fixerade installerade batterihöljet är en hybridkonstruktion av plast med integrerade sidokåpor i aluminium för kylning.

Sidokåpans värmekonduktivitet är mycket hög för att hålla battericellerna i sitt perfekta värmefönster även under de hårdaste åken.

Elmotor

Motorn i HVR 50.4 Pro är en borstlös elmotor med innovativ vätskekylning. Kraften överförs direkt utan koppling eller växellåda via en kedja till bakhjulet. Motoreffekten styrs mycket exakt enligt den aktuella gaspositionen och de valda inställningarna i smartphone-appen.

Effekten på 8kW räcker väl till för att stå längst upp på pallen efter racen.

Ram

Ramen är en svetsad stålrörskonstruktion utrustad med en robust upsidedown framgaffel och en hydraulisk stötdämpare bak.

Hydrauliska skivbromsar fram och bak garanterar bästa bromsförmåga.

På styret hittar du främre bromsreglaget, gasreglaget och nödstoppet som stänger av crossen om föraren skulle tappa greppet om styret. Detta förhindrar även olyckor med ofrivilliga gaspådrag vid manövrering av crossen i depå och liknande. Är inte nödstoppet anslutet reagerar inte gashandtaget. Den bakre bromsen manövreras med en fotpedal precis som på en vanlig cross, men som tillval kan man välja broms på styret även för bakbromsen. Detta är möjligt då crossen saknar koppling och växellåda.

Precis som på andra crossar i 50cc-klassen är hjulens storlek 12" fram och 10" bak.

Körfärdig vikt är ca44 kg.

Laddare

Med den medföljande 230 V laddaren är batteriet fulladdat på 3 timmar. Laddning startar automatiskt genom att ansluta laddkontakten till motorcykeln och laddningen stoppas automatiskt när batteriet är fullt. Aktuell laddningsstatus visas på motorcykelns statuslampor och även på smartphone-appen. Av säkerhetsskäl hindras körning under laddning.

Som tillval finns en snabbladdare som kan ladda batteriet på ca1 timme.

Smartphone-App

Android appen är ansluten till cykeln via en bluetooth modul. Lösenordsskyddet säkerställer att endast ägaren har tillgång till cykeln.

Den steglösa justeringen av hastighet, kraft, regenerativ bromsning och gasrespons finns även som 3 förprogrammerade steg. Dessa steg kan sen justeras i valfri ordning och kan sparas som en egen mapp.

Övervakningsfunktionen visar viktiga data som laddningstillstånd, batterispänning, batteriström, batteritemperatur, elmotor och ECU. Av säkerhetsskäl är det bara möjligt att justera parametrarna på cykeln när nödstoppet inte är anslutet och en omstart krävs för att aktivera den nya inställningen.

© Copyright HVR-BIKES.SE